Archiwum wpisów – 2016

Sernik light na pełnoziarnistym spodzie z awokado !

Sernik na każdą okazję. Od święta i na weekedny! Szybki, lekki, wysokobłonnikowy, wysokobiałkowy !

Szczerze? Ja go wcinam na drugie śniadanie ;)

Quinoa z dynią i suszonymi pomidorami.

Wegańskie, proste, energetyczne danie, które zaspokoi nawet najczulsze podniebienia. Mnóstwo antyutleniaczy i niezbędnych aminokwasów. Cała porcja to jedynie 400 kcal, ale zapewniam, że każdemu da ogrom korzyści i zaspokoi apetyt. 

IMBIROWO-DYNIOWE CIACHO BIAŁKOWE

Marzysz o czymś słodkim i zarazem nakręcającym metabolizm ? Tak, cuda się zdarzają ;) 

TRENINGI INTERWAŁOWE - HIIT czy TABATA ?

Jaką decyzję podjęlibyśmy, gdyby zaproponowano nam wybór pomiędzy godzinami chodzenia na bieżni a minutami maksymalnie efektywnej pracy z być może lepszym efektem? W zwykłym, zagonionym dniu wielu decyduje się na wariant drugi.

Jedno jest pewne i warto to zapamiętać - każdy dobrze przepracowany plan da efekty.

KOTLECIKI Z KASZY GRYCZANEJ

Gryczana… najwartościowsza z kasz. Doskonały zamiennik ryżu czy makaronu o wysokiej zawartości białka i błonnika. Kotleciki smakują wyśmienicie i robi się je w mgnieniu oka! 
Polecam! 

CARBO LOADING

Zawodnicy przygotowujący się do ważnych startów i imprez, w szczególności długodystansowych maratonów, korzystają z metody tzw. ładowania węglowodanami. Daje im ona możliwość maksymalnego napełnienia ‘zbiorników’, jakimi są mięśnie w imię idei - im więcej glikogenu gromadzisz, tym lepsze będą Twoje możliwości wysiłkowe. 

FORTYFIKACJA ŻYWNOŚCI - Czy powinniśmy się jej bać ?

W 700–1000 kg żywności, którą wchłania każdy z nas przeciętnie w ciągu roku, znajduje się ok. 6–8 kg dodatków chemicznych: konserwantów, sztucznych barwników, metali, pestycydów i innych substancji, które zdecydowanie nie są żywnością.

Życie "Z JAJAMI"

Minęło już prawie 30 lat od kiedy uznano, że jajka są niezdrowe, zawierają dużo cholesterolu i sprzyjają powstaniu choroby niedokrwiennej serca. 
Nadal pokutuje to przekonanie, wciąż rzesze lekarzy i specjalistów odradzają ich spożywanie.

Sporo ludzi, będących na niskotłuszczowej diecie lub tych, którzy wystrzegają się cholesterolu - nie jada ich wcale! O zgrozo!

Czy wiecie, ile można stracić?

SAŁATKA Z KREWETKAMI NA RUCOLI

Dietetyczna uczta królewska – tylko dla najbardziej wybrednych!
Białko, warzywa i kwintesencja smaku - oto główne zalety!

Termogenna Zupa BROKUŁOWA

Rozgrzewająca zupa na chłodne popołudnia.

Jagodowe, owsiane muffiny

Idealne na podwieczorek lub drugie śniadanie.

Szpinakowy DIP

Świetnie smakuje z pełnoziarnistymi grzankami. Możesz dodać ząbek czosnku jeśli lubisz!
Możesz również podgrzać dip i potraktować go jako sos do makaronu.

Omlet z cukinią i wędzonym łosiem!

Przepyszny, delikatny, wysokobiałkowy.

Quinoa

TO PRASTARE „PSEUDOZBOŻE” UPRAWIANE JEST JUŻ OD PONAD 5 TYSIĘCY LAT, STANOWIĄC PODSTAWOWY POKARM INKÓW I AZTEKÓW, A W NASZYM KRAJU GOŚCI OD NIEDAWNA. A szkoda! To bardzo zdrowy, wysokobiałkowy pokarm, który z powodzeniem zastępuje kasze, ryż, płatki czy popularny, kolarski makaron! 

Szybka utrata masy?

Postaram się przedstawić wam najnowszy pogląd na temat kontroli apetytu, metabolizmu i zagrożeń wynikających z głodówki. Przedstawię także proste i skuteczne techniki utraty masy ciała. Bo utrata tkanki tłuszczowej może korzystnie wpływać na wydolność sportową pod warunkiem, że jest bezpieczna i logiczna.

Back

POKAŻ
Karolina Kozela -ZnanyLekarz.pl